Қоғам

Инженерлік кадрларды даярлаудың жаңа моделі таныстырылды

ҚР Президенті жанындағы Орталық коммуникациялар қызметінде «Инженерлік кадрларды даярлаудың жаңа моделі» тақырыбында баспасөз конференциясы өтті, деп хабарлайды astana-akshamy.kz

Брифингке ҚР ҒЖБМ Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім комитеті төрағасының орынбасары Гүлжан Жарасова, Қ.И.Сәтбаев атындағы ҚазҰТЗУ академиялық басқару жөніндегі вице-провосты Нұрлан Қызылбаев, Д.Серікбаев атындағы ШҚТУ ғылым және инновациялар жөніндегі проректоры Жадыра Қоңырбаева қатысып, инженерлік кадрларды даярлаудың жаңа моделінің негізгі аспектілері, ұсынылған шешімдер мен күтілетін нәтижелерге тоқталды.
Мемлекет басшысы Ғылым және технологиялар жөніндегі Ұлттық кеңестің  отырысында халықаралық стандарттарды ескере отырып, инженерлік кадрларды даярлаудың ұлттық моделін әзірлеуді тапсырды. Қазақстанда инженерлерді даярлауды 54 ЖОО жүргізеді, онда 103 мыңнан астам студент оқиды. Білім беру бағдарламаларының тізіліміне инженерия саласындағы 1494 бағдарлама енгізілді, оның 870-і кәсіби стандарттарға сәйкес жаңартылды.

Гүлжан Жарасова Қазақстанда инженерлік білім беру проблемаларын шешу үшін негізгі бастамалар іске қосылғанын атап өтті. Атап айтқанда, білім беру бағдарламаларын өзектендіру, білім беруді интернационалдандыру, цифрлық инфрақұрылымды дамыту, ерте кәсіптік бағдарлау, академиялық және зерттеу басымдық орталықтарын құру және «индустриялық PhD» тетігін енгізу. Өткен жылы бағдарламалардың 71%-ы заманауи еңбек нарығының талаптарын ескере отырып жаңартылды.

Ғылым және жоғары білім министрлігі 12 елдің жоғары оқу орындарымен 34 стратегиялық әріптестік орната отырып, Қазақстанды Орталық Азияның білім беру хабына айналдыру бойынша белсенді жұмыс істеуде. Спикер шетелдік университеттердің филиалдары жергілікті деңгейде сұранысқа ие бағыттар бойынша мамандар даярлау үшін құрылатынын атап өтті.

«Бағдарламалардың көпшілігі салалардың қажеттіліктері мен өңірлердің сұраныстарын ескере отырып, техникалық мамандарды даярлауға бағытталған. Мысалы, Heriot-Watt University филиалы Ақтөбе университетінің базасында электротехника, энергетика және тау-кен ісі үшін кадрлар даярлайды; Тараз университетіндегі РХТУ филиалы химия және химтехнология үшін, ал Ақтаудағы Неміс жоғары оқу орындарының консорциумы логистика, энергетика және экологиялық инжиниринг салалары бойынша мамандар даярлайды. Бұл тәсіл түлектерді жергілікті және халықаралық еңбек нарықтарында сұранысқа ие етеді», – деді Гүлжан Сағидоллақызы.

БАҚ өкілдерімен кездесуде Нұрлан Қызылбаев Satbayev University-де инженерлік кадрларды даярлаудың жаңа моделін енгізу туралы айтты. Инженерлік білім беру моделі еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, білім беру бағдарламаларын өзектендіруге бағытталған. Университет робототехника, жасанды интеллект, тұрақтылық және цифрлық технологиялар бойынша курстар ұсына отырып, заманауи зертханалар мен ғылыми орталықтар құра отырып, инновацияларды белсенді түрде енгізуде.

«Satbayev University-дегі білім берудің жаңа моделінің мақсаты қазіргі заманғы өнеркәсіп пен экономикалық салалардың талаптарына толық сәйкес келетін білімі мен дағдылары бар мамандарды даярлау», – деп атап өтті Нұрлан Құттыбайұлы.

Satbayev University жаңа моделі аясында халықаралық серіктестіктерді белсенді дамытып, АҚШ, Ұлыбритания, Германия, Корея және басқа елдердің жетекші университеттерімен қос дипломды бағдарламаларды ұсынады. Университет сонымен қатар KAZ Minerals, Самұрық-Энерго және Alageum Electric сияқты өндірістік серіктестермен ынтымақтасып, студенттерге нақты кәсіпорындарда тағылымдамадан өту және практика мүмкіндіктерін ұсынады. Өнеркәсіп мәселелерін шешуге бағытталған «Индустриялық PhD» бағдарламасына және дуалды оқытуға ерекше назар аударылады.

Жадыра Қоңырбаева нақты өндіріс пен академиялық дайындық арасындағы «алшақтықты» азайтуға бағытталған инженерлік білім берудің ұлттық моделін іске асырудағы ШҚТУ тәжірибесі туралы айтып берді. Ол өнеркәсіппен тығыз байланысты жоғары оқу орындарында инженерлерді даярлаудың маңыздылығын атап өтті. Университет еуропалық жүйенің принциптерін ұстанады және бәсекеге қабілетті мамандарды даярлау үшін үздік тәжірибелерді біріктіре отырып, тәжірибеге бағытталған американдық білім беру жүйесінің элементтерін қамтиды. ШҚТУ тәсілінің негізінде теориялық білімді практикалық дағдылармен біріктіруге бағытталған CDIO моделі жатыр.

«Біздің ЖОО-да модельді іске асыру жобалық менеджмент және желілік инженерлік мектеп, инженерлік білім беру көшбасшылары, Fab Lab және академиялық және зерттеу басымдық орталықтары сияқты жобалар арқылы жүзеге асырылады. Маңызды аспектке физика-математикалық дайындықты күшейту және өнертапқыштық есептерді шешу теориясының элементтері бар пәндерді енгізу жатады», – деп атап өтті Жадыра Түсіпханқызы.

Спикер сонымен қатар миллион доллардан астам қытайлық серіктеспен жабдықталған Лу Бан шеберханасын атап өтті. Шеберхана қытайлық өндірушілердің заманауи жабдықтарымен қамтылған, онда 8 елден 400 студент білім алуда.

Байланысты жаңалық

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Back to top button