«МҰРАЖАЙ ПЕДАГОГИКАСЫ» – жасөспірімдердің тәрбиесін жан-жақты шыңдайтын ғылым
Қазіргі кезеңде білім берудің құрамдас бөлігі – тәрбиедегі кемшіліктерді азайту, оқушылардың рухани даму мәселелерін оңтайландырып, мектептердің тәжірибелік-бағдарлы құрамын жетілдіру мақсатында жасөспірімдерді мұражай педагогикасы әдісімен оқыту ісіне де қажеттілік туындап отыр. Ол дегеніміз – әрбір саналы оқушының өз еркімен ізденіп, жан-жақты зерттеумен айналысу мүмкіндігін арттыруға сеп.
Сол үшін «Атамекен» Қазақстан картасы» этно-мемориалдық кешенінің жиналыс залында Астана қалалық білім, мәдениет басқармалары және аталған мекеменің ұйымдастыруымен «Оқу-тәрбие үдерісіне мұражай педагогикасын енгізудің тиімді жолдары мен жағдайы» атты ғылыми-әдістемелік конференция өтті. Мектеп директорларының орынбасарларына арналған бұл шараны кешен директоры, педагогика ғылымдарының докторы, профессор Үмітхан Мұңалбаева ашып, алдымен дөңгелек үстел мәжілісіне қатысушыларды қайырлы қадамдарымен құттықтады. Өз кезегінде ҚР Мәдениет қайраткері және туризм саласының құрметті қызметкері Бақытхан Оразымбетова да әріптестеріне жылы лебізін білдіріп, арнайы әзірлеген баяндамасын оқыды. Одан кейін жасалған баяндамаларында профессорлар Жұмағали Наурызбай, Замира Баубекова, аға оқытушы Мира Дүйсебаева, Тұңғыш Президент мұражайының ғылыми қызметкері Әсия Оспанова, Павлодар қаласындағы №51 мектепке дейінгі ұйымның әдіскері Жанмарал Махметова мектепке дейінгі мекемеде баланың ақыл-ойын дамыту және тәрбиелеудегі мұражай педагогикасы, оның оқушыларға этномәдени білім берудегі рөлі, жастардың бойындағы лидерлік қасиетті жетілдіру жағдайлары, т.б. жауапты жұмыстарға қатысты мағлұматтарды қамтыды.
Пленарлық және секциялық отырыс форматында өткен конференция жұмысына қатысу үшін еліміздегі біраз жоғары оқу орындарының ғалымдары, мұражай қызметкерлері, жалпы және қосымша білім беру педагогтары мен білім беру ұйымдарының басшылары да арнайы шақыртылған екен. Төрт көздері түгел отырды. Өзара пікір алмасып, оқу мен тәрбие жүйесіне кіріктіретін мұражайлық білім берудің мазмұнын жетілдіруге күш салу керектігін пысықтады. Одан өзге пікірлер реті төмендегідей…
Жұмағали НАУРЫЗБАЙ,
Ы.Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы Тәрбие және этномәдени бөлімінің меңгерушісі, профессор:
– Бүгінде біздің ұрпақ тәрбиесінде қалыптасқан оқу-білім жүйесіне тәрбие мекемелерінің де қосар үлесі орасан. Мысалы, ұлттық құндылықтардың уызына қанып өскен, мемлекеттік игіліктерге сусындаған ұрпақ тәрбиелейміз десек, онда «мұражай педагогикасы» деген ғылымның атқарар рөлін ескеруіміз керек. Жалпы, «мұражай педагогикасы» – біздің оқушылардың ұлттық-мәдени сәйкестілікке қол жеткізуіне, осылайша жан-жақты мәдениетті тұлға тәрбиелеуге еңбек ететін ғылым саласы. Бұл ретте бүгін жасалған баяндамалар мен шығып сөйлеушілердің пікірлері осы жұмыстың біздің елімізде кеңінен қанат жайып келе жатқанын көрсетті. Қазір Астана мектептерінің әрқайсысында бір-бір мұражай жұмыс істейді. Сондай-ақ, Астана мектептерінің ішінде бүгін ауқымды семинар өткізіп отырған «Атамекен» Қазақстан картасы» этно-мемориалдық кешеніндегі жәдігерлерді қызықтайтын оқушылар да аз емес. Олар кешенге келіп, тиімді тәлім-тәрбие алып тұрады. Демек, мектептермен тығыз байланыстың қалыптасуы нәтижесінде, бұл мекеме өз кезегінде ұйымдастыру-әдістемелік орталық миссиясын атқарып отыр.
Әлия НҰРҒАЛИЕВА,
«Атамекен» Қазақстан картасы» этно-мемориалдық кешені директорының ғылыми істер жөніндегі орынбасары:
– Негізінен, баланың рухани байлығынсыз білім болмайды ғой. «Тәрбиесіз берілген білім – жетім» деген ұстанымды негізге ала отырып, біз бүгінгі конференцияның тақырыбын ашу үшін академик, профессорларды шақырдық. Осы шараның алдында мұражай мен білім саласын кіріктіру мақсатында екі кезеңнен тұратын республикалық мұражай саласының инновациялық нысан фестивалін өткізгенбіз. Оған республика мектептерінің 60-тан аса ұстаздары қатысып, оның 25-і өз жобаларын қорғады. Жоба нәтижелерін біз өзіміздің сайтқа орналастырдық. Жақсы жүзеге асқан ол алғашқы шарамыздың бірінші кезеңі сырттай өтсе, екінші кезеңі осы наурыз айының басында Астана қаласының Гуманитарлық колледжі базасында жалғасын тапты. Ұстаздар мұражай педагогикасының мектептегі оқу процесіне енгізу тәжірибелері жобасын сол сәтте қорғаған болатын. Ал оның үшінші, қорытынды кезеңі іспетті бүгінгі дөңгелек үстел іргелі ЖОО оқытушыларының қатысуымен өтіп жатыр. Осындағы білікті мамандардың жылы лебіздеріне қарағанда, біздің қолға алған игілікті ісіміз өз деңгейінде аяқталды деп есептеймін.
Мағрифа ТАСЫБАЙҚЫЗЫ,
Ә.Марғұлан атындағы №40 мектеп мұражайының меңгерушісі:
– Бүгінгі шараға, әсіресе, Ы.Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясының ғалымдары келіп, олардың баланы жалаң білімнен гөрі жан-жақты тәрбиелеу жөнінде үлкен мәселе көтергені қуантады. «Жасөспірімдерге тәрбие беру үрдісінде қандай мүмкіндіктер бар?», «Жас ерекшеліктерін ескеріп, тарихи, географикалық дүниелерді, әлеуметтік жетістіктерді бойларына қалай сіңіру керек?» деген сұрақтарға да толыққанды жауап тауып отырмыз. Ал ғаламтор арқылы әлемнің барлық ақпаратына қол жеткізіп отырған қазақ баласының көкейінде не жүру керек, өз елі-жерін танытып, ұлттық патриотизмді бойына қалай сіңдіреміз дегенде, алысқа қол созбай-ақ, оларды өз Астанамыз ішіндегі «Атамекен» Қазақстан картасы» этно-мемориалдық кешеніне апарып тұрған абзал. Бұл жерде өте тамаша дүниелер іске асады. Себебі, жыл сайын мамырдың 18-інде осы жерде ымырттан таң атқанша «Мұражай түні» деген әлем мұражайларымен онлайн режимінде сөйлесу шарасы өткізіліп тұрады. Бүгін де мұнда тамаша басқосу болды. Ғалымдарды толғантып жүрген ойлардың түйіні ұстаздармен бірлескен түрде шешілді. Қазақ елін әлемге Астанамыз танытып жатса, бұл қаладағы әр мектептің соған қосар өзіндік үлесі болуы керек қой. Мектепке бармақтай болып келген жеткіншектерімізді 11 жылдан кейін үлкен азамат етіп шығару үшін «Атамекен» Қазақстан картасы» этно-мемориалдық кешеніне жылына бір әкеліп тұрған артықтық етпейді. Ал арнайы пән арқылы келетін болса, 2 жылдың ішінде 68 рет осында бас сұғуға болады. Сондықтан да 68 аялдама дегеніміз – өткенге үңілу арқылы бүгініңді тану, болашағыңды ойлау болып табылады. Ондай ұрпақты тәрбиелеу – біздің міндетіміз! Сондықтан, мен бүгінгі дөңгелек үстелден керемет әсер алдым.
Перизат ШОЙБЕКОВА,
Астана қаласы №51 мектеп-гимназиясы директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары:
– Менің тәрбие ісі саласында жұмыс жасап жатқаныма 5 жылдан астам уақыт болды. Оқушылардың бойындағы рухани, адамгершілік қасиеттерді қалыптастыратын бірден-бір білім ордасы – мектеп десек, екінші жағынан қосымша білім мекемелерінің оған демеу болар дүниелері баршылық. Астана қаласындағы «Атамекен» Қазақстан картасы» этно-мемориалдық кешені, Тұңғыш Президент мұражайы, Сәкен Сейфуллин атындағы мұражай, тағы басқаларына оқушылар аса қызығуышылық танытады. Себебі, олар бұл жерлерде көптеген ұлттық-танымдық жәдігерлермен танысады. Екіншіден, осы орындарда тренингтер, семинарлар сынды көптеген іс-шаралар жиі ұйымдастырылып тұрады. Бұлардың бәрі баланың бойындағы жан-жақтылықты, патриоттық сезімді қалыптастырады. Қазір мұражайлар оқушы санасының дамуына жоғары деңгейде қызмет атқарып отырғандықтан, оқу мен тәрбие негізін ұштастырған осындай қадамдарды құптаймын. Семинарда Астанадағы ұстаздар қауымына ой саларлық дәрежеде қызықты мағлұматтар қамтылды деп ойлаймын.
Еркеғали БЕЙСЕНОВ