ШЫҒАРМАШЫЛ ҰСТАЗДЫҢ ҰСТАНЫМЫ НЫҚ
Астана қаласы білім басқармасының деректеріне сәйкес, 2013-2014 оқу жылында 89553 мектеп оқушысының 27286-сы барлық деңгейдегі олимпиадалар, ғылыми, интеллектуалдық конкурстарға қатысыпты. Бұл оқушылардың жалпы санының 25 пайызын құрайды. Бұдан басқа, өткен жылы елордалық 269 оқушы Америка, Албания, Бразилия, Грузия, Индонезия, Голландия, Румыния, Ресей, Түркия, Өзбекстан, Швеция, Жапония елдерінде өткен халықаралық олимпиадалар мен ғылыми жобаларға қатысып, 188 медаль иеленген. Оның ішінде 53 алтын, 60 күміс, 75 қола медальдер бар.
Әрине, бұл – тек оқушылардың ғана емес, ата-аналары мен ұстаздарының ортақ жетістігі.
– Десе де, елордалық оқушылардың жалпы санына шаққанда аса көп те емес, – дейді «Білім-2050» шығармашыл ұстаздар одағының жетекшісі Гүлзада Оразова, – Қарап отырсаңыз, олимпиада жеңімпаздары көбінесе «Зерде», «Мирас», қазақ-түрік лицейі, зияткерлік мектептерден шығады. Ал, мен керісінше, сүт бетіне қалқып шыққан қаймақтай үздіктер емес, елордалық мектеп оқушыларының 75 пайызын құрайтын оқушылар жайына алаңдаймын.
Гүлзада Қадысқызының мамандығы – педагог. Көп жылдар қазақ тілінен сабақ бере жүріп, білім беру саласының мәселелеріне қанықты. «Білім-2050» шығармашыл ұстаздар одағын құрып, қазақ мектептерінде білім сапасын арттыруды міндет етіп қойды. Одақтың басты мақсаты – орта білім беретін қазақ мектептерінде мұғалімдерге әдістемелік көмек көрсету және білім беру жүйесін жетілдірудегі барлық мүмкіндіктерді қарастырып, қызметті үйлестіру. Ал, оған қалай қол жеткізуге болады деген сұраққа білікті ұстаздың жауабы дайын. Яғни, заманауи оқыту әдіс-тәсілдерін қазақ мектептеріне кеңінен енгізіп, білім мазмұнын жаңарту қажеттігін алға тартады.
Гүлзада Қадысқызы сөзінің дәлелі ретінде рейтінгісі төмен деген екі бірдей мектепті қамқорлығына алып, бір жылдың ішінде олимпиада үздіктерін даярлап шығарды.
– Оқушылармен жұмыс істей жүріп, санада қалыптасқан қасаңдықты бұзуға тырыстым, – дейді Гүлзада. – Тіпті, «олимпиаданың не керегі бар?» деген де сұрақ қой-
ғандар болды. Бұл – көбіне әлеуметтік жағынан төмен отбасыларында тәрбиеленетін балалардың көзқарасы. Бір қызығы, жеңімпаздар осылардың арасынан шықты.
Гүлзада Оразова шәкірттің жүйелі білім алуындағы кедергілерді анықтауда білікті ұстаздармен кездесіп, олардың тәжірибелерін зерттейді. Жас мамандармен сұхбаттаса келе, олардың алдынан шыққан қиындықтарды зерделейді. Блум таксономиясына негізделіп жасалған мұғалімнің жұмыс дәптерлері және мектеп педагогтеріне арналған топтама – осы ізденістің нәтижесі. Мемлекеттік стандарт негізінде қазақ тілі, математика, Қазақстан тарихы, химия, физика, ағылшын тілі пәндерінен мұғалім мен оқушыға әр сабақ бойынша толық ақпарат әзірледі. Әр сабақта оқушының білу, түсіну, қолдану әрекетін ұйымдастырып, алған білімін саралап, ойлау қабілетін дамытатын тапсырмалар шәкіртті алға жетелейді. Өз білімін өзі бағалай алатын халге жеткізеді.
Орталықтың «Мектеп психологиясының жұмыс кітабы» топтамасы төл тілімізде жазылған алғашқы еңбек болғандықтан, мектеп психологының жұмысын сауатты ұйымдастыруға қажетті құрал ретінде жақсы бағаланды.
«ҰБТ-ға дайындаламыз» атты сериямен қазақ тілі, Қазақстан тарихы және математика, физика, биология пәндеріне арналған оқу құралдарын шығарды. Жүйелі түрде дайындалған оқу құралдары балалардың білімін ұштауда тиімді екенін дәлелдеді.
Әңгіме соңында «өз балаларыңыз қандай мектепке барады?» деп сұрадым.
– Қазақ мектебіне, – деп жауап берді Гүлзада. «Ана тілімізде оқытатын мектептерде шәкірттердің тәрбиесін, кісі сыйлауын, қазақы санасын қалыптастырудың үздік өнегесі, тамаша дәстүрі бар. Ғұлама әл-Фарабидің «тәрбиесіз берілген білім – адамзаттың қас жауы» деген сөзі бар ғой. Білім мен тәрбие – бұлақтың екі арнасы. Менің балаларым осы қасиетті бұлақта сусындауы керек. Ал, бұлақтың көзін ашу, сіз бен біздің – қасиетті міндетіміз» дейді ұстаз.
Айгүл УАЙСОВА