Талантты талап ұштайды
Ұмсын АРҚАБАЕВА, Оқушылар сарайының директоры
–Ұмсын Нұржігітқызы, өскелең ұрпаққа әртүрлі салада қосымша білім беретін бірден-бір мәртебесі биік мекемені басқарып отырсыз. Дәл қазіргі таңда Оқушылар сарайында қанша үйірме жұмыс істейді?
–Елбасымыз еліміздің болашағы бүгінгі жас ұрпақтың қолында екенін әрі жас буынды жан-жақты қолдау мәселесін үнемі өз сөзіне тірек етеді. Міне, осындай мақсаттан бастау алған бүгінгі Оқушылар сарайы жас ұрпақты ұлттық және патриоттық, ғылыми-интеллектуалдық әрі техникалық бағытта, қоғамдық-азаматтық, шығармашылық-мәдени, сонымен қатар, салауатты өмір салты негізінде тәрбиелеп, оқыту арқылы баулиды. Болашағын белгілі бір кәсіп саласымен байланыстырғысы келетін оқушыларға, сондай-ақ, қабілетті, талантты, өнерлі дарын иелеріне әрқашан есігіміз айқара ашық. Міндетіміз – әр баланың қабілетін ұштай білу. Мұндай заманауи жан-жақты тәрбие ордасында білім алу әр оқушыға арман және абырой деп білемін. Қазіргі таңда балалар мен жасөспірімдерге негізгі 14 бағыт бойынша 137 үйірме жұмыс істейді. Жаз айында үйірме жұмыстарына қатысушылардың саны он мыңнан асады. Ал, қазір, қыс мезгілінде 7500 бала қосымша білім алып жүр. Оларға 141 ұстаз сабақ береді.
–Оқушылардың қандай үйірмеге қызығушылығы басым?
–Біздің оқушылар математиканы жақсы көреді екен. Одан кейін ағылшын тілін меңгеруге құмар. Олимпиада ойынынан кейін оқушылардың спортқа қызығушылығы артты. Оның ішінде жеңіл атлетика, бокс үйірмелеріне жазылушылар көп.
–Шәкірттің тұлғалық қасиетін дамыту үшін қандай жағдайлар жасалған?
–Балалар мен жасөспірімдерге білім беру, олардың тұлғалық қасиетін дамыту үшін барлық қолайлы жағдай жасалған деп айта аламын. Әр балаға қажеттілігіне және мүмкіндігіне сай арнайы мамандармен біріге отырып жүзеге асатын, нәтижесінде – іс-тәжірибеге бағытталған білім беріледі. Қосымша бiлiм беру педагогтары арасында көптеген ғалымдар, еліміздің мәдениет қайраткерлерi және танымал спортшылар бар. Елбасы өз сөзінде «елімізге өзінше ойлай білетін мамандар көбірек керек» деген болатын. Демек, қосымша білім беру барысында оқушылардың танымдылық белсенділігін арттырып, шығармашылық әрекетінің дамуына жол ашылған. Қазіргі жаңа оқыту технологияларының алдына қойған мақсаты – баланың білім, білік, дағдысын емес, оның жеке тұлғасын қосымша білім беру арқылы дамыту.
–Оқушылардың ашқан жаңалықтары бар ма?
–«Химик-зерттеуші» үйірмесінің шәкірттері Қазақстанда өсетін шөптерден иіс су жасап шығарды. Қазіргі таңда ашқан жаңалығымызды Американың Миссисипи университетіне сараптамаға жібердік. Нәтижесін күтіп отырмыз.
–Мұнда оқушылар машина жасауды үйреніп, кеме, робот үлгісін құрастырады екен. Ғылыми-техникалық жетістіктеріңізді айтып өтсеңіз…
–Бізде техникалық шығармашылық бөлімі бар. Мұнда оқушылардың ғылыми-техникалық, инновациялық шығармашылығын дамытамыз. Өзіңіз білесіз, ғылыми-техникалық жетістіктердің қоғамдағы орны жеткіншектердің жаңа технологияларға деген қызығушылығын күн сайын арттыруда. Баланы техникалық шығармашылық бағытта тәрбиелей отырып, әртүрлі материалдармен және құрылғылармен жұмыс жасауды үйретудеміз. Бала осылайша еңбек мәдениетін меңгереді. Кәсіби және эстетикалық білім алады.
–Баланың техникалық шығармашылығын дамыту үшін қанша жастан берген дұрыс?
–Бізде 1-4-сынып оқушыларына арналған «Бастапқы техникалық шығармашылық» үйірмесі жұмыс жасайды. Онда балалар алғашқы графикалық білімді меңгеріп, құрастырудың жолдарын игереді. «Кеме үлгісін жасау» спорттық -техникалық үйірмесінде 4-7-сынып оқушылары кемелердің стендтік үлгідегі түрлерін жасап, оны спорттық жарыстарға қатыстыра алады. Сабақ барысында олар көлік тарихымен танысып, құрастырушылық ой қабілетін жетілдіреді. Техникалық спорт түрін кеңінен насихаттайды. Өндірістік-техникалық «Робототехника» және «Радиоэлектроника» үйірмелері әртүрлі техникалық құрастыруларға қызығушылық білдіретін 6-11-сынып оқушыларын қабылдайды.
–Мұнда көпшілікке бейтаныс үйірмелер жұмыс істейді. Жасанды интеллект бөлімі туралы кеңінен айтып берсеңіз…
–Жасанды интеллект – бұл модель мен тиісті бағдарламалық құралдар жасайтын, ЭЕМ көмегімен шығармашылық міндеттерді шешуге мүмкіндік беретін ғылыми-зерттеу бағыты. Осы ретте айта кетейін, Астана бір жылдан астам уақытқа созылған бәйгеде әлемнің көптеген үміткер қалаларын артқа тастап, «ЭКСПО-2017» көрмесін өткізу құқығына ие болды. Қуантатыны – ТМД мемлекеттер аумағында тұңғыш рет өткізіледі. Бұл сәтте, «Жасанды интеллект» бөлімі де қалыс қалмай, өз үлесімізді қосуға дайынбыз. Келешекте біз IT мамандардың арнайы тобын даярлайтын боламыз. Жасанды интеллект бөлімінде «Компьютерлік графика», «Программалау тілдері», «Интернет-жобалау», «Индустрияның IT және 3D жобалау» үйірмелері жұмыс жасайды. Оқушыларға технологияның ұшы-қиыры жоқ шексіз әлемін таныстыруға зор мүмкіндіктер жасалған.
–Медиаорталық – болашақ журналистер үшін таптырмас тәжірибе алаңы. Оқушылар орталықта қандай жұмыстармен айналысады?
–Біздің медиаорталық болашақ БАҚ өкілдеріне жастайынан осы саланы «көзімен көріп, қолымен ұстап көруіне» зор мүмкіндік туғызып отыр. Заманауи құрылғылармен жабдықталған орталықта білім мен тәрбие алу үйірмеге қатысушы жеткіншектердің шабытына шабыт қосып, қанаттандыратыны хақ. Балалар мен жасөспірімдердің баспасөз, телевизия, радио, кино, фото салаларына деген қызығушылығын арттырады. Бүгінде, «Жас журналист» үйірмесіне қатысушылар білімді де білікті мамандардың көмегімен өздерін нағыз журналист сезініп, алғашқы тілшілік қызметтерін бастап та кетті. Олар «Вечерняя Астана», «ИнфоЦес» газеттеріне мақалалар әзірлеп, «Астана» радиосының әуе толқынындағы «Алақай» бағдарламасының шығуына ат салысуда. «Видеостудия» мен «Фотостудия» үйірмелерінің тәрбиеленушілері болса, мекемеде өтетін барлық мерекелік іс-шараларды кәсіби тұрғыда түсіріп, сол туындыларын монтаждауда талпыныстары зор. Жас фотосуретшілер Оқушылар сарайындағы барлық үйірмелерге арнайы фотосессия жасады. Болашақ операторлар мен монтажерлар болса, 2012 жылдың желтоқсан айында Тұңғыш Президент күніне орай өткен «Видеомонтаж» байқауында жүлделі орыннан көрінді.
Аталмыш мерекеге орай медиаорталық қызметкерлері «Елбасы ашқан елордадағы білім ордалары» атты бейнефильм әзірлеп, Астана қаласы әкімдігінің Білім басқармасы тарапынан алғыс хатқа ие болды.
–Тележүргізушілерді де даярлайтын үйірме ашылғанын естідік…
–Өткен оқу жылының алғашқы тоқсанында тележүргізушілерді даярлайтын жаңа үйірме ашылды. 400-ден астам жеткіншек жүргізуші болу үшін бақтарын сынады. Сыннан сүрінбей өткендер Оқушылар сарайындағы және қала бойынша өтетін іс-шараларды жүргізуде. Медиаорталықта білікті мамандар еңбек етеді. Олар – Қазақстан Журналистер одағының мүшелері, республикалық радио қызметкерлері, көп жылдық педагогикалық тәжірибесі бар ұстаздар. Бұдан бөлек лингвистика, бейнелеу өнері, киім дизайны бөлімдері ашылған.
–Жас өрендердің талабы мен талантын қалай бағалайсыз?
– Оқушылар сарайында білім алып жатқан әрбір оқушы қазақ елінің ертеңгі үміті екені даусыз. Әр оқушының көзінен білімге деген құштарлықты байқайсың. Бір үйірмеден шығып, екінші үйірмеге асығып бара жатқандарын көргенде сүйсінесің. Жеткен жетістіктері де көп. Сегіз айдың ішінде алынған асулар қуантады, әрине. Оның бәрін жіпке тізіп беру қиын. Бастысы – күн өткен сайын білім алғысы келетін бүлдіршіндеріміздің қатары көбеюде. Бәрімізді таңқалдырған оқиғаны айта кетейін. Бір сәтте 15 үйірмеге қатар жазылған бала болды. Оның қызығушылығының артқаны сонша, сабағынан да, үйірмелерден де қалған емес. Кез келген үйірме бала бойынан тапқырлық пен көп еңбекті талап етеді. Осы қасиеттер біздің балаларымыздың бойында бар.
–Оқушылар сарайы ашылғалы басқарып келесіз. Әйел баласына басшылық қызмет ауыр емес пе?
– Әрине, әр істің көтерер жүгі болады. Басшы кім болса да – әйел басшы болсын, әлде ер азамат болсын, мәселе оның қандай басшы екенінде. Қалай басқарғаны маңызды. Қолынан іс келе ме, ұжымды алға сүйреуге қабілет-қарымы, білімі мен білігі жете ме, осы жағын ескеру керек. Ең бастысы, өз ісіңе жауапкершілікпен қарау керек. Басшы – құрғақ уәде, бос сөзден аулақ болып, өз біліктілігін нақты іспен көрсетуі тиіс деп ойлаймын. Уәде бердің бе, оны орындау керек. Екіншіден, әділдік пен адалдыққа нұқсан келтірмеуге міндетті. Басшы адам әркез есінде ұстайтын үшінші мәселе – қайырымдылыққа жақын болу. Меніңше, қазақ әйелдері бүгінгі таңда қай саланы болса да басқара алатындығын дәлелдеген секілді.
–Осында шеберханаңыз бар деп естідік. Күрделі шаруалардың басында жүріп, сурет өнерін ақсатып алмайсыз ба?
–Шеберхана болған. Бірақ үйірме жұмыстарына кабинет қажет болғаннан кейін, шеберханамды бердім. Алайда, сурет салудан қол үздім деп айта алмаймын. Шаршаған сәтте әріптестерімнің шеберханасына барып, сүйікті кәсібіммен айналысамын. Бір айда төрт картина салыппын. Мамандығым суретші болғандықтан, білім ғимаратының әрбір бұрышына да көңіл бөлемін. Жаным сұлулыққа құмар болғандықтан шығар, үйде де, жұмыста да, айналамда да барлық заттың әсем, әдемі болғанын қалаймын.
Гүлмира АЙМАҒАНБЕТ
Кеме үлгісі үйірмесінің бекітілген бағдарламасын қалай алуға болады