Темір жол машиналарын жасау саласының әлеуеті зор
![](https://www.astana-akshamy.kz/wp-content/uploads/2025/02/090c7f0e-db0f-48ca-96ee-1476ba39e457-780x470.jpg)
2024 жыл темір жол машина жасау саласындағы қазақстандық зауыттар үшін өндіріс көлемі бойынша рекордтық жыл болды: 124 локомотив, 2 565 жүк және 122 жолаушы вагоны. Өндіріс көлемінің артуы жылжымалы құрамды жаңартуға және импортқа тәуелділікті азайтуға мүмкіндік берді.
Бүгінгі таңда ҚТЖ компаниясының инвентарлық паркін 142 жүк және 65 жолаушы электровозы құрайды. 2027 жылға дейін “ҚТЖ-Жүк тасымалы” ЖШС ALSTOM-дан 108 KZ8A жүк тасымалы мен 54 KZ4AT жолаушылар электровозын сатып алуды жоспарлап отыр. Пайдаланылатын парктің ұлғаюына байланысты Alstom компаниясы құрылыс жобаларына қосымша инвестициялар салатын электровоздарға уақтылы және сапалы қызмет көрсету үшін сервистік орталықтарды дамыту маңызды міндет. Мысалы, 2022 жылдан бастап Астанада Локомотив арбаларын жөндеу цехы іске қосылды. Шу станциясы бойынша сервистік орталық салу жобасы 2025 жылға дейін жоспарланған, оған 3,655 миллиард теңгеге дейін инвестиция салынып, 100 адамға дейін жұмыс орындары ашылады. Арыс станциясы бойынша құрылыс 2026 жылға дейін 3,344 миллиард теңге инвестиция салына отырып жүргізіледі, ондағы жұмыс орындары 65 адамға жоспарланған. Астана бойынша құрылыс жобасы 2027 жылға дейін құны 14,438 миллиард теңге болып, 400 адамға жұмыс орындары ашылады. Алматы станциясы бойынша инвестициялар 3,598 миллиард теңгені құрайды, жұмыс орындары 65 адамды құрайды.
“ҚТЖ-Жүк тасымалы” ЖШС-мен жасалған келісімшарттарға сәйкес “Локомотив құрастыру зауыты” АҚ 451 жүк, 83 жолаушы және 19 маневрлік локомотив жеткізді және 2027 жылдың соңына дейін тағы 128 жүк және 11 жолаушы тепловозын жеткізуді жоспарлап отыр. Компанияда Wabtec “Қамқор Локомотив” ЖШС-мен бірлесіп Қазақстанның сегіз өңірінде дизель Локомотив паркіне жоспарлы және жоспардан тыс жөндеу жүргізіліп жатыр. Жақында LKZ Evolution сериясының бесінші буынының локомотивтері шығарыла бастады. Бұл ТЭ33А асинхронды тартқыш жетегі бар жүк тепловозы. Құрылымдық жылдамдығы сағатына 120 шақырым. Ол 2ТЭ10 екі секциялы тепловоздың негізгі алмастырушысы ретінде орналастырылған. ТЭ33А локомотивіндегі соңғысымен салыстырғанда атмосфераға зиянды шығарындылар 40%-дан астамға және отын мен май шығыны 17%-ға төмендеді. Сондай-ақ, компанияда Trip Optimizer орнату жобасы іске асырыла бастады. Жүйе локомотивті автоматты түрде басқаруға мүмкіндік береді, бұл пойызды басқаруды тиімдірек етеді, цифрлық өнімді пайдалану отын шығынын айтарлықтай үнемдеуге ықпал етеді. “ҚТЖ-Жүк тасымалы” ЖШС ынтымақтастық аясында WABTEC компаниясы жазда Астанада инженерлік технологиялық орталық ашты. Сонымен қатар, “Астана Дизель Сервис” зауытының қалпына келтіру жөндеу орталығында GEVO12 қозғалтқышын күрделі жөндеу бағдарламасы аясында локомотив жұмысын имитациялауға, зауытта соңғы сынақтарды өткізуге және жөндеудің сенімділігі мен сапасын едәуір жақсартуға мүмкіндік беретін сынақ стенді іске қосылды.
Сергей Качановский,
“ҚТЖ-Жүк тасымалы” ЖШС локомотивтерді жөндеуді ұйымдастыру департаментінің менеджері
Антон Старчук, ТЧЭ-14 директорының пайдалану жөніндегі орынбасарының міндетін атқарушы