Ақмолаға келген алғашқы пойыз
Биыл Ақмолаға алғашқы пойыздың келгеніне тоқсан жыл толып отыр. Енді соның тарихына тоқталайық.Патшалық Ресейдің жол қатынастары министрлігі Түмен-Ақмола-Ташкент магистралының жобасын салуды 1878 жылы қарастырған. XX ғасырдың басында, яғни 1904 жылы Орынбор мен Ташкент қаласын жалғастыратын ауқымды теміржол құрылысы басталды. Бірақ өкіметтің ауысуы мен азамат соғысы салдарынан жол құрылысы тоқтап қалды.
Көрнекті қоғам қайраткері Сәкен Сейфуллин «Тар жол тайғақ кешу» романында Орскіден Атбасар, Ақмоланы басып, Семейге теміржол салынып жатқандығын айта келіп, Оңтүстік Сібір теміржолды басқаратын мекемесі Ақмолада болғандығын баяндайды. Сол кезде Ақмолада вокзал ғимаратының құрылысы жүріп жатқан.1920 жылы КСРО халық комиссарлар кеңесі Петропавловск-Көкшетау теміржол құрылысын салу жөнінде қаулы шығарды. Бұдан соң жолды Шортандыға дейін жалғастырады. 1929 жылғы 5 сәуірдегі еңбек және қорғаныс кеңесінің отырысында теміржолды сол жылдың 1 желтоқсанына дейін толық аяқтап пайдалануға беру жөнінде шешім қабылдайды.
Сөйтіп 1929 жылы 8 қарашада Ақмолаға бірінші пойыз келді.
Кеңес дәуірі кезінде Ақмола – Тың теміржолының орталығы атанды. Бүгінде еліміздің бас ордасына айналған шаһарда екі теміржол вокзалы бар. Біріншісі – Гете көшесінің бойындағы 1957 жылы салынған Нұр-Сұлтан теміржол вокзалы болса, екіншісі – ЭКСПО көрмесі қарсаңында пайдалануға берілген, ТМД көлемінде ең үлкен «Нұрлы жол» теміржол вокзалы. Жаңа вокзал тәулігіне 35 мың жолаушыны өткізеді.
Дайындаған
Ғазиза ИСАХАН,
Нұр-Сұлтан қаласы
мемлекеттік архиві
ғылыми-зерттеу
бөлімінің басшысы