Астананың толғақты ақпараттар тоғысы
Шаһардағы барлық қызмет тораптарын бір арнаға тоғыстырған «109» қызметі елордаәкімі Әділбек Жақсыбековтің бастамасымен құрылған еді.Тұрғындардан түскен әрбір өтініш қаланың қалыпты өмірін қамтамасыз етуге үлкен септігін тигізеді. Бұл Интеллектуалды байланыс орталығы бүгінде халық пен қалалық қызметтер арасын жалғайтын сенімді көпірге айналды. Коммуналдық тұрмыстық сипаттағы қоңырауларды бірыңғай қабылдайтын орынға арнайы ат басын бұрғанымызда қала жұртын қандай жай мазалайтынына мән бердік.
Бір мезетте 60 қоңырау қабылдауға қауқарлы
«Ақылды қалаға» айналып келе жатқан Астананың ұтымды жобасы деп осы орталықты айтуға болады. «Бір қоңырау» ұстанымы бойынша жұмыс істейтін бұл мекемеде «бір терезе» арқылы қаланың қай саласы болсын, тұрғындарды қандай мәселе толғандырғанын білуге болады. Бірыңғай байланыс орталығына бас сұққанымызда назарымызды бірден аударған тұтас қабырғаны алып тұрған монитор болды. Міне, осы «айнадан» қаланың қай жерінде қандай олқылық орын алғаны көрініп тұрады. Бізді жылы ұшырай қарсы алған мекеме басшысының орынбасары
Ниязбек Хамзиннің айтуынша, үлкен экраннан қай оператордың қанша қоңырау қабылдағанын, өтінімдердің қандай салаларға бағытталғанын, қаншасы шешімін тапқанын – бәрін-бәрін бақылауға болады екен.
– Коммуналдық-шаруашылық бағытындағы барлық сауалдар сұрыпталып, тақырыптарына қарай жеке-жеке топтастырылады. Сенім білдіріп хабарласқан азаматтардың талап-тілегі ешқашан жауапсыз қалған емес. Біз құзырлы орындардың бәріне мәселенің мән-жайын түсіндіріп, орындалуын ұдайы қадағалаймыз. Халық пен мекемелер арасындағы дәнекер болғандықтан, әрбір қоңырауға ыждаһаттылықпен қарап, түйткілді сұрақтардың түйінін тарқатуға септесеміз. Тұрғындар шағымынан-ақ жұрттың ПИК өкілдеріне деген өкпесі қара қазандай екенін байқаймыз. Сол себептен біз тығыз қарым-қатынаста жұмыс істейтін қаладағы 400-ге жуық мекеменің басым бөлігін ПИК-тер құрайды, – дейді Ниязбек Үкіметұлы.
Қала халқының игілігі үшін ашылған бұл қызметтің бүгінде аясы кеңейген. Орталық бір мезетте 60-қа жуық қоңырауды қабылдауға қауқарлы. Бір тәулікте 15 оператор жетілдірілген технологияның арқасында барлық сұраққа үлгеріп жауап беріп, үдеден шығып жүр. Мысалы жыл басынан 18 ақпанға дейін «109» нөміріне 60 мыңнан аса қоңырау келіп түсіпті. Олардың ішінде, маңызды ақпаратты автоматты түрде ұсыну арқылы оператордың қатысуынсыз 37 мыңнан аса қоңырау өңделіпті. Ал бұл көрсеткіш – жалпы қоңыраулар санының 61 пайызы. Өтініштерді өңдеу уақытының үнемделгені орталықтың мүмкіндігін артқанын байқатады.
Әлеуметтік желінің әлеуеті
Негізінен тұрғындар «109» тегін нөміріне қалалық және мобильді телефондары арқылы хабарласқанымен, сын-ескертпелерін әлеуметтік желілер арқылы да жолдайтындар баршылық екен. Астана әкімінің орынбасары Нұрәлі Әлиевтің тапсырмасымен қолға алынған бұл бастама да оң нәтижесін беріп жатыр. Жыл басында «Facebook», «Instagram», «Twitter» желілерінде ашылған #astana109 хэштегі бойынша бір жарым айдың ішінде 105 өтінім қабылданып, өңделіпті. Сонымен қатар, «Astana 109» парақшаларында мектептерде сабақтың болмайтыны; трассалардың жабылуы және ашылуы; Жұмыспен қамту орталығының жұмысы; мектепке дейінгі ұйымдарға іріктеп бөлу мерзімі туралы хабарламалар жарияланады. Сондай-ақ, әлеуметтік желілер арқылы астаналықтар азық-түлік бағаларының негізсіз қымбаттағаны жайында да арыздана алады. Жыл басынан бері бұл парақшалар 12 мыңға жуық жазылушы жинады.
Байланыс орталығы іске қосқан өтінім қабылдаудың тағы бір смарт-тәсілі – мобильді қосымша. Шыққанына көп бола қоймаған бұл қосымшаның қазірдің өзінде 40 мыңнан аса қолданушысы бар. Шағымын айтып жүгінушілер деректерін нақтылау үшін бұл қосымша арқылы суреттер де жолдай алады.
Халық тілегіне көбірек көңіл беру үшін орталық сұрақтарды 109@ain.kz электронды почтасы арқылы да қабылдап, жауап береді.
Күрелмеген қар – күнде дау
Байланыс орталығында барлығы төрт ауысым бойынша 60 оператор жұмыс істейді. Бір ауысымда тәулік бойы үзіліссіз тұтқаның түбінде отыратын 15 оператор жұмысын таңертең 8.45-тен бастайды екен.
Біз барған күнгі ауысымның жетекшісі Әсел Рахимжанованы әңгімеге тартқанымызда, ол халықпен жұмыс істеу қаншалықты қиын болса да, осы салада бес жылдан бері табан аудармай істеп келе жатқанын айтты. Үш жарым жылдай оператор болып, «қара жұмыс» атқарған Әсел қазірдің өзінде қоңырауға жауап беріп, шаруаға бір кісідей кірісіп кетеді. Оның айтуынша, дәл бүгінгі таңда тұрғындар сауалдарының денін қар тазалау мен кәріз құдықтары қақпақтарының ашылып қалғанына қатысты мәселелер құрайды.
Айтып ауыз жиып болмай, 55-нөмірлі операторға бір кісі Кенесары көшесінде бір құдықтың қақпағы ашық жатқанын айтып, хабарласты. Өзін Лаура Үмбетова деп таныстырған қыздың жанына жетіп бардық. Оператор қыз дәл осындай мәселемен таңертең бір әйелдің қоңырау шалғанын айтты. Ауысым жетекшісі мұндай мәселелердің бір күннің ішінде, ары кетсе 3 сағаттың көлемінде шешілетінін айтқанын ескеріп, Лаурадан «бұл құдықтың қақпағы ендіге дейін қалпына келтірілген шығар» деп сұрадық. Оператор дереу компьютерін ақтарып жіберіп, сағат 8.49-да түскен сұрақ «Астана су арнасына» жолданып, құдықтың аузы 10.46-да жабылғанын жеткізді. Жалпы тапсырмалардың орындалуы туралы дерек дәлірек болуы үшін құзырлы мекемелер жұмыс біткен соң тез арада суретін де жолдайды екен.
Инновациялық жобаларды іске асыру департаменті директорының орынбасары Азат Тештібаев жаңа жобалармен толысқан мекемеде жұмысшылардың саны көбеюімен орталықтың әлеуеті арта түскенін мәлімдеді. Бүгінде «109» қызметі күніне 500-ден аса қоңырауды қабылдап, олардың орындалуын да жіті бақылайды.
Біз барған бір тәуліктің ішінде «109» нөміріне 764 қоңырау шалынған. Оның ішінде коммуналдық-тұрмыстық сипатта 103 хабарлама келіп түскен. Байланыс орталығына жүгінген тұрғындардың 20-сы қардың уақытында тазаланбайтынын айтып, шағымданған. Ал бұл күні ПИК жұмысына көңілі толмай хабарласқандар саны 15 болса, оның көбісі судың тоқтап қалғанына қынжылыс білдірген.
О. ӨТЕМҰРАТ, astana-akshamy.kz